150 минути спорт на седмица



01/12/2016

Всеки вид физическо движение или спорт с умерена интензивност по 150 минути на седмица намаляват риска за развитието на диабет тип 2, според изследователи от Университетския колеж в Лондон и Кембриджския университет във Великобритания.

Този извод е въз основа на данните от 23 проучвания на повече от 1 милион души от САЩ, Австралия, Азия и Европа.

Рисковите фактори за диабет тип 2 включват: наднормено тегло, затлъстяване („коремен тип“ - повишена обиколка на талията и при двата пола), повишени нива на кръвна глюкоза, артериално налягане, холестерол, триглицериди и заседнал начин на живот. Влиянието на някои от посочените фактори може да бъде избегнато чрез редовни физически упражнения.

Изследването показва, че изпълнението на всякакъв вид двигателна активност може значително да намали риска за развитие на описаните метаболитни нарушения. Най-добри резултати са наблюдавани при хора, които са спортували поне по 150 минути седмично.

Колоездене или ходене в продължение на този времеви интервал на седмица намалява риска за диабет тип 2 с 26%. Умерената, но редовна физическа активност - половин до един час всеки ден, намалява риска с 40%. Накратко: инвестирайте 150 минути на седмица от свободното си време в движение за здраве!