Нискокалорични храни, подходящи за хора с диабет



01/04/2015

Slim Pasta, Slim Noodles и Slim Rice са най-продаваните нискокалорични паста, нудълс и ориз във Великобритания и Ирландия. Всеки продукт съдържа натурална смес от растително брашно от конджак и овесени фибри - Juroat/Джуроат, Slim Rice - само брашно от конджак, която ще ви държи заситени до четири часа след хранене.

Slim Pasta, Slim Noodles и Slim Rice са със силни абсорбиращи свойства и са вкусна съставка към супи и сосове за паста. Всеки от продуктите е приготвен по нова подобрена рецепта, за да осигури по-добро усещане при сдъвкване в сравнение с други конджак хранителни продукти.

Растението конджак* се консумира в Япония и Източна Азия от векове и е натурална, безопасна и богата на фибри храна, която помага да се чувствате сити след хранене с по-малко калории.

Тези уникални продукти се препоръчват: при чувствителност към глутен и за страдащи от цьолиакия; за вегани и вегетарианци; при диабетици - не съдържат захар и с по-малко от 0.4 г въглехидрати на 100 г във всички продукти Slim Pasta, Slim Noodles и Slim Rice.

Съставки на 100 г продукт: Slim Pasta и Slim Noodles - 21 калории; 0.4 г мазнини; 0.2 г въглехидрати; 0 г захар**

Slim Rice - 7 калории; 0 г мазнини; 0 г въглехидрати; 0 г захар

Конджак често е наричан и глюкоманан (glucomannan). Той е използван от векове в Япония като водоразтворимо средство за отслабване и като ценен източник на разтворими диетични фибри.

С високите си абсорбиращи свойства и като доказано средство срещу внезапното чувство на глад и безпричинното похапване, то е природно средство за здравословно отслабване без лошите странични ефекти. Високите стойности на разтворими фибри в растението допринасят за намаляване на риска за сърдечни заболявания, както и на нивата на холестерол.

Освен че засища глада за по-дълго, конджакът също така помага за намаляването на степента, с която захарта от храната се абсорбира след хранене от организма. Затова Slim Pasta, Slim Noodles и Slim Rice са много подходящи за диети на хора със захарен диабет***.

Други познати ползи от конджак: свързва се с мазнините в червата, предотвратявайки частично абсорбирането на мазнини; образува гел, който се свързва с жлъчните киселини в червата. Поема излишните жлъчни киселини в чревния тракт; забавя храносмилането и усвояването на хранителни вещества, в резултат на което намалява и се регулира освобождаването на глюкоза от приетите въглехидрати; забавя изпразването на стомаха, предизвиквайки чувство на ситост.

За допълнителна информация и контакти: Ортикс ООД, уебсайт: http://slimpasta.bg; тел. 0889 579 996; email: info@slimpasta.bg

* Грудките (корените) на растението конджак (Amorphophallus konjac) имат форма, която напомня крака на слон, затова често се наричат и „слонски ям” (сладък картоф). Отглежда се предимно във ферми в Китай, Тайван, Корея, Япония и Индонезия - грудките се събират, нарязват, сушат, смилат и се получава брашно, коeто съдържа дълговерижния водоразтворим полизахарид глюкоманан (разтворима фибра, 40% от състава на конджака).

Японците консумират конджак (наричан konnyaku) поне от 1600-1800 години (Едо период или шогунат Токугава) под формата на нисковъглехидратните Ширатаки (Shirataki) нудълс - в превод означава „бял водопад“ - много специфични за тази кухня с прозрачния си желатинозен вид, твърдост при сдъвкване и особена миризма. Интересен факт е че конджакът (глюкомананът) може да се свърже с около 200 пъти повече вода от собственото си тегло, а за сравнение максимумът на нишестето е 8 пъти.

В резултат на високата абсорбция на вода, глюкомананът образува мек гел (хидроколоид), който забавя изпразването на стомаха и увеличава чувството на засищане.

В едно рандомизирано контролирано клинично проучване, в което е участвала малка група от пациенти с диабет тип 2, артериална хипертония и повишен холестерол (установени рискови фактори за исхемична болест на сърцето), консумацията за период от 8 седмици на бисквити, съдържащи фибри от конджак, е довело до подобряване на гликемичния контрол, понижаване на холестерола и на кръвното налягане (Vuksan V. et al. Diabetes Care 1999;22(6):913-919)

Конджакът (konjac-mannan) - натурална съставка на храните или като съставка на функционалните храни (диетична фибра) - е одобрен от Европейската агенция по безопасност на храните (EFSA - European Food Safety Authority). Подобно одобрение той има и в своята родина Япония (FOSHU).

Според становището на EFSA, публикувано през декември 2010 година, глюкомананът спомага за поддържане на нормално ниво на холестерол и е от полза за намаляване на телесното тегло при възрастни с наднормено тегло в резултат на понижен внос на калории (1).

** Стандартната пшенична паста (спагети, фетучини, пенне) съдържа в l00 грама продукт около 356 калории и 72 г въглехидрати (1 хлебна единица = 12 г въглехидрати), от които - 3.5 г захар.

*** Slim Pasta, Slim Noodles и Slim Rice са без глутен (поради това са подходящи за пациенти с цьолиакия), както и са без въглехидрати и захар, поради което са подходящи за пациенти с диабет. Наред с това, те могат да улестяват загубата на тегло, когато са част от нискокалоричен диетичен режим, а над 85% от хората с диабет тип 2 са с наднормено тегло.

Използван източник:

1. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to konjac mannan (glucomannan) and reduction of body weight (ID 854, 1556, 3725), reduction of post-prandial glycaemic responses (ID 1559), maintenance of normal blood glucose concentrations (ID 835, 3724), maintenance of normal (fasting) blood concentrations of triglycerides (ID 3217), maintenance of normal blood cholesterol concentrations (ID 3100, 3217), maintenance of normal bowel function (ID 834, 1557, 3901) and decreasing potentially pathogenic gastro-intestinal microorganisms (ID 1558) pursuant to Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/2006. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). EFSA Journal 2010; 8(10):1798 www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/1798.pdf