Пиенето на вода води до засищане



01/08/2012

Ограничаването на приема на калории с храната е доказано ефективна стратегия за отслабване на тегло, намаляване на обиколката на талията и подобряване на липидния профил.

При хората с наднормено тегло и затлъстяване нужното намаление на калорийния внос може да се постигне с пиенето на вода или с консумацията на храни с много ниско съдържание на енергия преди всяко основно хранене, показаха резултатите от две проучвания.

В едното проучване са участвали възрастни хора със затлъстяване (индекс на телесна маса около 34), които са пиели вода (375 милилитра от жените и половин литър от мъжете) преди да започнат да се хранят. Тази тактика е довела до намаляване на апетита и до поглъщането на по-малки порции храна. В резултат на това, приемът на калории се е понижил с около 13%.

Във второто проучване, хора със затлъстяване (индекс на телесна маса 30-39.9) са консумирали в продължение на 12 седмици до един грайпфрут (127 грама) или сока на същия плод, разреден с вода, преди всяко от трите основни хранения (сутрешна закуска, обяд и вечеря). Резултатите показват, че този подход също е довел до намаление на излапаните калории и съответно до загуба на 7% от теглото, редукция на обиколката на талията с над 4 сантиметра и увеличение на добрия (HDL) холестерол.

Консумирането на храни с много ниска калоричност преди всяко основно хранене може да доведе до: значима загуба на тегло, намаление на коремните тлъстини и благоприятно влияние върху липидните показатели, е основният извод.

Водещия проблем на всяка диета за отслабване е намаленият обем на храната. Той може да се избегне, ако в менюто се включат храни с много ниско енергийно съдържание, които поради това могат да се приемат в по-голямо количество. Тяхното поглъщане преди всяко основно хранене води до напълване на стомаха и до намаление на глада.