Добре е да се спи на по-ниска стайна температура



01/08/2011

По-ниската стайна температура подобрява нощния сън и намалява риска за затлъстяване, показаха резултатите от проучване на италиански изследователи, публикувани в списание International Journal of Obesity.

В проучването са участвали 1300 жители на Торино на средна възраст, които са били наблюдавани в продължение на шест години, през които стотина са натрупали свръхтегло.

Изследването на различни фактори на околната среда е показало, че увеличаването на нощния сън с един час (при хората, които спят шест или по-малко часа) намалява риска за затлъстяване с 30% след изключване на влиянието на физическата активност, часовете гледане на телевизия, диетата и храненето по ресторанти на седмица.

В сравнение с хората, които спят на стайна температура 20 градуса по Целзий, привържениците на по-топлите спални натрупват повече тлъстини.

Съветът към хората, които искат да спят по-добре и да отслабнат на тегло, е да намалят стайната температура през нощта до 20 градуса. Тогава тялото изгаря повече калории. Наред с това, трябва да се спи по седем-осем часа в денонощие, тъй като това също намалява риска за натрупване на тегло.