Рибните мазнини намаляват триглицеридите



01/06/2011

Мазнините на рибата могат да намаляват риска за сърдечносъдови заболявания по различни начини. Най-добре доказаният им благоприятен ефект в това отношение е понижаването на високите нива на триглицеридите.

Добавките с мастни киселини (омега-3, полиненаситени), които са естествени съставки на рибата, са най-ефективното средство за понижаване на триглицеридите, са потвърдили резултатите от анализ на 72 клинични проучвания при хора.

Приемът на омега-3 мастни киселини е довел до понижаване на триглицеридите със средно 28%.

Мерките, които препоръчват диетолозите, са: да се консумира редовно риба - един до два пъти в седмицата, да се ограничи пиенето на алкохол и приемът на рафинирани въглехидрати (храни с висок гликемичен индекс) като източник на енергия.

Да се предпочитат пълнозърнести храни и варива, които са източник на фибри, нискомаслени млечни продукти (кисело мляко), зеленчуци, плодове, риба, нетлъсти меса (пиле без кожата).