Открит е Информационен център за правата на пациента



01/04/2010
В София бе открит нов Информационен център за правата на пациента. На гореща телефонна линия 0700 10 515 (всеки делничен ден между 10 и 17 часа, на цената на 1 градски разговор от цялата страна) и на сайта на Националната пациентска организация (НПО) www.npo.bg, всички българи ще могат да се информират за своите здравни права. Сигналите, които ще бъдат обслужвани от НПО, са: отказ или забавяне на лечение; неправомерно искане на пари за лечение; нарушения от страна на лекари и болници, като например отчитане на процедури и лечение, които в действителност не са извършени. Сигналите ще бъдат обработвани от медицински консултанти и юристи и ще бъдат насочвани към съответните институции: Агенция „Медицински одит”, Национална здравноосигурителна каса (НЗОК), Министерство на здравеопазването (МЗ). НПО бе учредена през януари тази година, като вече обединява 20 национални пациентски организации и над 15 регионално опериращи сдружения. Председател на НПО е д-р Станимир Хасърджиев (тел. 0878 484 858), а зам.-председател е Евгения Адърска (тел. 0889 490 089). За контакти: НПО централен офис: София 1404, ул. Славовица, бл.53Е, вх. А, офис 19 Телефон: 02/958 62 91, Факс: +359 (0) 2 958 14 46, Email: office@npo.bg