Диабет тип 2 може да бъде предотвратен



01/02/2010
с редовни физически упражнения и здравословно хранене Наднорменото тегло е една от главните причини хората да развият диабет тип 2. Начинът на хранене се отразява на общия тонус на организма. Контролът на теглото е въпрос на добър баланс. Консумирайте повече пресни плодове и зеленчуци, бавни въглехидрати като пълнозърнест хляб/макаронени изделия, кафяв ориз, риба, кисело мляко и леки меса. Ограничете консумацията на преработени храни като бисквити, кексове, бял хляб, колбаси. Физическите упражнения помагат не за стегната и стройна фигура, но и изострят ума и засилват усещането за щастие. Само с 30 минути упражнения дневно ще усетите разликата. Използвайте стълбите вместо асансьора, например. Ходете пеша на работа и на гости. Карайте колело вместо да вземате автобуса. Отидете на танци, обиколете магазините, запишете се на плуване или тичайте за здраве. Домашната работа, почистването на къщата, миенето на колата, чистенето на снега също са идеални заместители на спорта… Две стъпки могат да предотвратят или поне да отложат появата на диабет тип 2: 1. Редовна физическа активност два часа и половина в седмицата (30 минути най-малко пет дни в седмицата) 2. Здравословно хранене, за да може теглото да се поддържа в нормалните граници. Хората с наднормено тегло е добре да намалят килограмите си с 5 до 10%, което означава 500 до 1000 калории по-малко на седмица. Тази промяна в баланса се постига с намаляване на енергийния внос (диета) и повишаване на енергийния разход (редовни физически упражнения).