Движете се за здраве!



01/11/2007
Независимо дали правите дълги разходки в парка, дали плувате или карате колело, всяко редовно физическо усилие помага на дългосрочния добър контрол на кръвната глюкоза, показаха резултатите на канадско проучване, публикувано в списание Annals of Internal Medicine. Най-добра за намаляване на нивото на кръвната глюкоза е комбинацията от аеробни и анаеробни физически упражнения, като проучването показа отново, че умереното практикуване на всички спортове е безопасно за хората със захарна болест. Изследвайки доброволци с диабет, които са били разделени на групи – едната занимаваща се редовно с бягане или колоездене, другата – с вдигане на тежести, а третата - и с двете, учените доказаха, че нивото на хемоглобин А1с (показател за контрола на диабета през последните два-три месеца) е намаляло с 0.5% при първите две групи и с 1% при групата, практикуваща и двата вида натоварване. Всяко намаляване на А1с с 1% се свързва с понижаване на риска за сърдечносъдови проблеми с 15-20% и за усложнения на диабета (очни, бъбречни) - с 37%.