Плодове и зеленчуци, който не яде, страда от сърдечносъдови заболявания



01/12/2006

В сравнение с мъжете и жените, които консумират под една и половина порция плодове и зеленчуци дневно, тези които изяждат пет и повече порции имат намален риск за сърдечносъдови заболявания с 28% и за инсулт с 11%.

Хората, които са редовни потребители на зеленчуци и плодове, поддържат дългосрочно по-ниско ниво на кръвно налягане (за период от 15 години проследяване) и развиват по-рядко диабет тип 2 (за осем и повече години) в сравнение с техните връстници, които не са почитатели на растителната храна.

Жените с наднормено тегло след менопауза, които спазват вегетарианска диета, отслабват за 14 седмици с 5.9 килограма. Тези, които спазват диета с ниско съдържание на въглехидрати, свалят за същото време 3.6 килограма.

Предпочитайте за десерт плод пред тестен сладкиш от рафинирано брашно. Сервирайте към основните ястия гарнитура от задушени зеленчуци – броколи, карфиол, зеле, брюкселско зеле, зелен грах или прясна салата.

Замразените плодове и зеленчуци са за предпочитане пред туршиите и компотите. Туршиите съдържат добавена готварска сол. Компотите имат ниско съдържание на витамин С, тъй като той е водноразтворим.

Целите плодове са за предпочитане пред 100% естествения сок (без добавена захар) понеже съдържат повече разтворими фибри и повишават по-бавно и плавно кръвната глюкоза след приема им.

За подслаждане на млечно-плодови десерти и кисело мляко, използвайте ниско калорични подсладители като аспартам (Equal на прах). Една чаена лъжичка от него съдържа само 2 калории.