МНОГО НЕДОВОЛНИ пациенти ОТ ЛИЧНИЯ ЛЕКАР



01/06/2006

Според съобщение от здравната каса, половин милион души си сменят джипито всяка година. Безхаберието на личните лекари се наказва, като годишно 500 000 недоволни българи отиват при друг семеен лекар. Хората, които не одобряват лекарите си обаче са двойно повече, но много от тях не виждат смисъл да избират нов доктор. На такава стъпка обикновено се решават по-възрастните.

Някои хронично болни се оплакват, че им искат потребителска такса, въпреки че са освободени от нея. Освен това личните доктори не били 24 часа на разположение на пациентите си – невъзможно е да ги намериш след обявеното работно време, защото изключват телефоните си.

Най-често пациентите са недоволни от това, че личните им лекари не им дават направления за специалист и изследвания, а това ги лишава от възможността да се лекуват добре.

Обикновено явление е болните да чакат с часове, за да им изпишат лекарства, които се плащат от касата. За да представят пред ТЕЛК задължителните си изследвания, хората с увреждания трябвало да плащат от джоба си, а разходите се поемат от касата. Имало оплаквания и от бременни, че им искат пари за прегледи, въпреки че те също се поемат от НЗОК.

Над 20 000 въпроса за правото си на медицинска помощ са задали граждани на безплатния телефон 0800 14 800. На „горещия телефон“ на касата се обаждали дори инвалиди, на които са отказани талони.