Една ябълка на ден държи лекаря настрана



01/04/2004

Редовната консумация на ябълки може да намали риска от бронхиална астма, сърдечно заболяване, рак на белите дробове, мозъчен инсулт и диабет тип 2, показаха данните от проучване.

Една средна ябълка е много по-богата на разтворими фибри от филия пълнозърнест хляб или от половин купичка сурови броколи. Този тип диетични фибри улесняват контрола на кръвната глюкоза и на „лошия“ холестерол, поради което са важни за хората с диабет и отклонения в кръвните мазнини.

Суровата ябълка е с ниско съдържание на енергия (в среден на размер плод има 40 калории) и има нисък гликемичен индекс (води до по-плавно повишаване на кръвната глюкоза след нахраване). Поради това, тя е идеален избор за междинни закуски и за десерт за всички хора, но най-вече за тези с наднормено тегло и диабет.

Ябълките са добър източник на флавоноиди – мощни естествени антиоксиданти, които забавят появата на свързаните със стареенето заболявания като рак, атеросклероза, болест на Алцхаймер (оглупяване) и съдови увреждания.

Според специалистите по хранене, повечето от здравословните качества на ябълките се дължат на съдържащите се в тях активни вещества.