ХОДЕТЕ ВСЕКИ ДЕН ЗА ЗДРАВЕ!



01/03/2003

Проучване показа, че редовната умерена физическа активност намалява при жените в след климактерична възраст количеството на коремните тлъстини, които са особено увреждащи. Тези тлъстини закръглят грозно талията. Още по-лошото е, че те са рисков фактор за сърдечносъдово заболяване, диабет тип 2, хипертония и някои видове рак.

Движението като активно ходене, колоездене и аеробика пет пъти в седмицата по 45 минути не само, че подобрява общото здраве и фигурата на жените след менопаузата, но изгаря част от дълбоко скритите около коремните органи тлъстини. Това показват резултатите от проучване, публикувано в списанието на Американската диабетна асоциация.

В изследването са участвали 173 жени на възраст 50 и повече години с коремно затлъстяване и заседнал начин на живот. Половината от тях са следвали пет дневен на седмица двигателен план, а останалите са запазили седящия си стереотип. След една година, физически активната група успяла да загуби леко от телесното си тегло (под 5%). Компютърната томография показала обаче намаляване на изходните вътрекоремни тлъстини между 3.4 и 6.9%. Жените, които продължили да водят заседнал начин на живот, не загубили нито от телесното си тегло, нито от коремното си сало. Храненето на двете групи участнички е било сходно.

Стопяването на част от вътрекоремните тлъстини с двигателна активност довело до статистически достоверни благоприятни промени в нивата на инсулина и на “лошия” холестерол.

Рутинното умерено физическо усилие може да не води до голямо отклонение на стрелката на кантара, но подобрява формата на фигурата и се отразява добре на здравето, е изводът от проведеното изследване. Натоварването трябва да бъде в състояние да ускори пулса, но без да предизвиква задъхване (движейки се човек трябва да може да поддържа разговор).