Топ 10-те фарма рекламодатели в САЩ



01/09/2015

Консултантската фирма Fierce Pharma (www.fiercepharma.com) публикува анализ на разходите за реклама на десетте водещи фармацевтични фирми в САЩ. Общо през 2014 година лекарствените фирми в САЩ са платили $4.5 милиарда за реклама (18% повече отколкото през 2013).

Pfizer - $1.1 милиард ($751.9 милиона за телевизия; $320.3 милиона за списания; $22.1 милиона за вестници; $1.4 милиона за радио). Шест от 10-те най-рекламирани продукти през 2014 година са на Pfizer, като фирмата е плащала и най-много на лекари в САЩ - $30 милиона.

AbbVie - $362.9 милиона (телевизия $330.7 милиона; списания $26.2 милиона; вестници, $89 400, радио $5.7 милиона). Над половината от тези средства (56%) са били вложени в реклами на Humira (adalimumab). В същото време този медикамент е донесъл 58% от приходите на тази фирма.

AstraZeneca - $340.7 милиона (телевизия $251.8 милиона; списания $71.7 милиона; вестници $16.6 милиона; радио $498 000). Нито един медикамент с рецепта на фирмата, включително Symbicort (budesonide и formoterol) за лечение на ХОББ, антирефлуксният Nexium (exomeprazole) или Crestor (rosuvastatin), не е сред 10-те най-рекламирани продукти през годината. В списанията най-рекламирани са били противогрипната ваксина Flumist - назален спрей, и Pulmicort (budesonide) за лечение на астма. От началото на 2015 година най-рекламирани са Brilique/Brilinta (ticagrelor) и портфолиото от медикменти за лечение на диабет тип 2.

Eli Lilly - $331.9 милиона (телевизия $245 милиона; списания $74.4 милиона; вестници $12.5 милиона; радио $16 200). Медикаментът за лечение на еректилна дисфункция Cialis (tadalafil) е най-рекламираният медикамент в САЩ за 2014 година!

Johnson & Johnson - $257.8 милиона (телевизия $229 милиона; списания $28.4 милиона; вестници $11 400; радио $6 800). Този над четвърт милиард е увеличение на рекламните разходи с повече от 120% спрямо 2013 година, предизвикано най-вече от промоцията на пероралния антикоагулант Xarelto (rivaroxaban).

Други рекламирани от тази фирма лекарства са Stelara (ustekinumab) за лечение на псориазис, Remicade (infliximab) при ревматоиден артрит и Olysio (simeprevir) при хронична хепатит С вирусна инфекция.

Actavis - $250.5 милиона (телевизия $116.6 милиона; списания $129.3 милиона; вестници $4.5 милиона; радио $35 900). Actavis, който неотдавна купи Allergan за $70.5 милиарда и очаква одобрение от акционерите си да смени името си на Allergan, единствена от топ 10-те фарма фирми е вложила 52% от рекламния си бюджет в списания.

Най-рекламирани през 2014 година са били медикаментите на Allergan Botox и Juvederm (и двата за корекция на бръчки) и имуносупресантът Restasis (cyclosporine) за лечение на хроничен конюнктивит, причинен от ксерофталмия или синдром на сухото око.

От портфолиото на Actavis най-рекламирани са Linzess (linaclotide) при синдром на раздразненото дебело черво и комбинираният перорален контрацептив Lo Loestrin.

Bristol-Myers Squibb - $222.4 милиона (телевизия $152.2 милиона; списания $61.5 милиона; вестници $8.5 милиона; радио $22 200). Увеличението на рекламните разходи е с 42% спрямо 2013 година, като най-промотирани са стремящият се към блокбъстър статут перорален антикоагулант Eliquis (apixaban), маркетиран съвместно с Pfizer, и антипсихотикът Abilify (аripiprazole), маркетиран заедно с Otsuka, който от май вече е без патентна защита.

Merck (в Европа MSD) - $205.5 милиона (телевизия $95 милиона; списания $74.1 милиона; вестници $35 милиона; радио $467 000). Рекламният бюджет е намалял с 25% в сравнение с 2013 година. Обещаващото противотуморно лекарство Keytruda (pembrolizumab) за лечение на авансирал малигнен меланом, с продажби за $50 милиона само няколко месеца след излизането му на пазара, тепърва ще бъде налагано с печатна реклама.

Започна рекламната кампания и на Belsomra (suvorexant) за лечение на инсомния. Другите най-промотирани лекарства са Januvia (sitagliptin) за лечение на диабет тип 2, Dulera (mometasone и formoterol) - за контрол на астма, и анти-HPV ваксината Silgard/Gardasil.

Sumitomo - $190.1 милиона (телевизия $158.3 милиона; списания $31.7 милиона; вестници $0; радио $400). $179 милиона е рекламният разход на устремения към блокбъстър статут (продажби за над $1 милиард) антипсихотик Latuda (lurasidone), одобрен за лечение на биполярно разстройство при възрастни през 2014.

Amgen - $135.7 милиона (телевизия $112.3 милиона; списания $21 милиона; вестници $2.4 милиона; радио $4 000). Разходите за реклама са намалели с 30% спрямо миналата година, като са фокусирани върху блокбъстъра Enbrel (etanercept) за лечение на плакатен псориазис и псориатричен артрит, и Neulasta (pegfilgrastim) - срещу неутропения и свързания с това риск за инфекции, в резултат на прилагането на химиотерапия.