Трябва да има



01/02/2009
Трябва да има по-строги и специфични указания за безопасно приложение на дермалните пълнители (филъри), използвани за корекции на лицето, заяви през януари FDA (www.fda.gov) по повод на постъпили в агенцията съобщения за нежелани странични реакции. Около 1.5 милиона кожни естетични процедури са проведени през миналата година в САЩ, според статистиката на Американското дружество по естетична пластична хирургия (American Society of Aesthetic Plastic Surgery). Няма съобщения за смъртни случаи, но най-честите неблагоприятни реакции, свързани с приложението на различни дермални филъри, са били: - алергични реакции - оток, кървене, белези - възпалителни реакции на мястото на апликацията, болезненост, реактивни артрити - инфекции - мехури и кисти - парези, парализи - преразпределяне на веществото от пълнителя от едната страна на лицето към другата При по-голямата част от случаите, филърите са прилагани с инжекции в области извън назолабиалните гънки (одобрена област), както и процедурите са извършвани от неопитни лекари (неправилна техника). Краткосрочните и дългосрочните дермални пълнители имат различни профили на безопасност. При дългосрочните филъри - нежеланите реакции могат да настъпят месеци или години след проведената процедура. Разнообразни дермални пълнители се предлагат в момента на пазара - от временни филъри като Restylane до меки импланти като SoftForm или постоянни филъри като Aquamid. Пълнителите се инжектират в устните или назолабиалните гънки. (КП)