Инхибиторите на фосфодиестераза 5 (PDE-5)



01/11/2007
Инхибиторите на фосфодиестераза 5 (PDE-5) могат да водят до внезапна загуба на слуха, предупреди американската Агенция за храните и лекарствените средства (FDA) през октомври. При някои от случаите, увреждането на слуха може да се съпровожда от вестибуларни симптоми като тинитус (шум в ушите) и вертиго. Докладвани са 29 случая на страничната реакция след постмаркетинговото прилагане на sildenafil (Viagra), tadalafil (Cialis) и vardenafil (Levitra) за лечение на еректилна дисфункция, както и единични случаи при пациенти с пулмонална артериална хипертония, лекувани със sildenafil 20 mg (Revatio). Загубата на слух е временна при 33% от пациентите, като почти при всички случаи е едностранна. Не е известно до момента дали нежеланата странична реакция е дозо-зависима. Не е ясно дали нарушението в слуха се дължи на приложението на медикаментите, на подлежащите заболявания или на комбинация от двете.